Thursday, February 25, 2010

Res på transsibiriska järnvägen på din hemmadator

Att resa transsibiriska järnvägen från Moskva till Peking eller för den delen till Sibiriens Stilla havskust vid Vladivostok är en upplevelse.

Jag har gjort den tur och retur en gång. Men nu finns den möjligheten för dem så så önskar att i stället göra det via sina dator på 150 timmar (eller olika snabbvarianter) via länken: http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html

Passa samtidigt på att välja eget,lämpligt bakgrundsljud; tuffade tågljud, rysk radio eller rysk musik. (När jag fysiskt gjorde den här tur och returresan så läste jag ryska klassiker och låg på överslafen och plåtade solnedgångar över sibiriska tajgan.)

Resan startar i Moskva (Jaroslavstationen, där också jag klev på när jag gjorde resan), passerar 12 ryska regioner och 87 städer innan tåget bromsar in vid Stilla havskusten i Vladivostok.

En god möjlighet att få se och uppleva nåt annorlunda för den som varken har råd, tid eller lust att fysiskt göra denna långa tågreseklassiker!

God tur önskar
/Robert Björkenwall;robert.bjorken@telia.com; http://rbjorkenwall.blogspot.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home